26.2.20 יורם זבה על הספנות בישראל
צילם יורם נאומן
סיכום ישיבה עסקית מה 4.3
הודעות הנשיא: התקיימה פגישה חווייתית מאוד עם העולים החדשים אתמול . כל הכבוד לצוות הקבוע בראשות אלחנן.
מסיבת פורים מבוטלה בשל הקורונה.
הטיול לאלבניה בינתיים מתקיים מומלץ. הרישום אצל גידי.
הסופ"ש בים המלח מתקיים בינתיים הרישום אצל אלי חכים. מומלץ.
הצגת המרצה ע"י חנן שזיפי.
הרצאה של ד"ר יורם זבה: הנושא: “כוחה של ספנות".
ספנות הוא מקצוע עתיק יומין.כיום הוא בשפל חסר תקדים.
בישראל הנושא חיוני במיוחד כי היא ארץ של יבוא ויצוא.
אוניה אחת של גרעינים מאכילה 1 מיליון אנשים ביום אחד.
אוניה אחת מכילה 20,000 משאיות של מוצרים.
בממוצע מחיר ההובלה הימית הוא 5% מערך המוצר.
במשך 20 שנה רק 5 שנים הביקוש עלה על ההיצע.
דמי הובלה של טלויזיה 52 אינצ' הוא ½ דולר כך גם במוצרים אחרים.
מוצג גרף שמתאר את משבר הספנות שהחל בשנות האלפיים
אז היצור עבר למזרח הרחוק. ארה"ב ואירופה העבירו את כל מרכזי היצור למזרח הרחוק.כך שבבת אחת היה צורך בהרבה אוניות. חברות הספנות בנו המון אוניות וביוקר !!צים בנתה אז אוניה ב 178 מיליון דולר, כיום בונה ב 80מיליון דולר.
בעבר היה היחס בין היצע לביקוש 63% כיום 10%. כולם נתקעו עם צי בגרון. עם הזמן התרגלו שהמזרח הרחוק שולט בתחום.
הספנות נחשבת כאחד הענפים הכלכליים ביותר בעולם. העלות הבסיסית של סחר ימי היא הרבה שנים בשפל.
איך נלחמים בזה ?
1) מיזוג של חברות
2) גריסת אוניות
3) מחירי דלק משתנים
4) הפחתת מהירות האוניה.
כץ היה שר תחבורה מצויין !! אוניות צים פקדו כל נמל פעם בשבוע.
לשם כך צריך הרבה אוניות. עלות אוניה הרבה יותר נמוך ממחיר דלק. כיום, אורך אוניית מכולה 400 מטר.
בישראל הבריטים פיתחו את הנמל בחיפה בצורה פנטסטית עם צינור הנפט .במצב של שלום חיפה תשגשג.!!!
המיקום של ישראל זו "מתנת אל", היא נמצאת על הכביש הראשי. כל חברות הספנות הגדולות עוברות כאן. 70%מהתמ"ג בארץ הוא מהספנות. אנו מדינת ספנות. יש לנו נמל משלנו. התובלה היבשתית היא מאוד יקרה!! נמל אשדוד יותר מבוקש כי נמצא קרוב לריכוז האוכלוסיה.ישראל מיבאת ומיצאת כמעט כל דבר. התעשייה הישראלית חיה מהיצוא.
הסינים נעשים צרכנים של עצמם עם עלית המעמד הבינוני . לסיום: מספר האוניות הישראליות כיום הוא 8 בלבד בעבר היו 100.
כרמל הכהך מודה למרצה: הרצאה פשוטה ומובנת ומאוד מעניינת.יורם זבה היה מאבות בניית המכולות בארץ.
סכמה שלומית קירשטיין
צילם יורם נאומן
סיכום ישיבה עסקית מה 4.3
הודעות הנשיא: התקיימה פגישה חווייתית מאוד עם העולים החדשים אתמול . כל הכבוד לצוות הקבוע בראשות אלחנן.
מסיבת פורים מבוטלה בשל הקורונה.
הטיול לאלבניה בינתיים מתקיים מומלץ. הרישום אצל גידי.
הסופ"ש בים המלח מתקיים בינתיים הרישום אצל אלי חכים. מומלץ.
הצגת המרצה ע"י חנן שזיפי.
הרצאה של ד"ר יורם זבה: הנושא: “כוחה של ספנות".
ספנות הוא מקצוע עתיק יומין.כיום הוא בשפל חסר תקדים.
בישראל הנושא חיוני במיוחד כי היא ארץ של יבוא ויצוא.
אוניה אחת של גרעינים מאכילה 1 מיליון אנשים ביום אחד.
אוניה אחת מכילה 20,000 משאיות של מוצרים.
בממוצע מחיר ההובלה הימית הוא 5% מערך המוצר.
במשך 20 שנה רק 5 שנים הביקוש עלה על ההיצע.
דמי הובלה של טלויזיה 52 אינצ' הוא ½ דולר כך גם במוצרים אחרים.
מוצג גרף שמתאר את משבר הספנות שהחל בשנות האלפיים
אז היצור עבר למזרח הרחוק. ארה"ב ואירופה העבירו את כל מרכזי היצור למזרח הרחוק.כך שבבת אחת היה צורך בהרבה אוניות. חברות הספנות בנו המון אוניות וביוקר !!צים בנתה אז אוניה ב 178 מיליון דולר, כיום בונה ב 80מיליון דולר.
בעבר היה היחס בין היצע לביקוש 63% כיום 10%. כולם נתקעו עם צי בגרון. עם הזמן התרגלו שהמזרח הרחוק שולט בתחום.
הספנות נחשבת כאחד הענפים הכלכליים ביותר בעולם. העלות הבסיסית של סחר ימי היא הרבה שנים בשפל.
איך נלחמים בזה ?
1) מיזוג של חברות
2) גריסת אוניות
3) מחירי דלק משתנים
4) הפחתת מהירות האוניה.
כץ היה שר תחבורה מצויין !! אוניות צים פקדו כל נמל פעם בשבוע.
לשם כך צריך הרבה אוניות. עלות אוניה הרבה יותר נמוך ממחיר דלק. כיום, אורך אוניית מכולה 400 מטר.
בישראל הבריטים פיתחו את הנמל בחיפה בצורה פנטסטית עם צינור הנפט .במצב של שלום חיפה תשגשג.!!!
המיקום של ישראל זו "מתנת אל", היא נמצאת על הכביש הראשי. כל חברות הספנות הגדולות עוברות כאן. 70%מהתמ"ג בארץ הוא מהספנות. אנו מדינת ספנות. יש לנו נמל משלנו. התובלה היבשתית היא מאוד יקרה!! נמל אשדוד יותר מבוקש כי נמצא קרוב לריכוז האוכלוסיה.ישראל מיבאת ומיצאת כמעט כל דבר. התעשייה הישראלית חיה מהיצוא.
הסינים נעשים צרכנים של עצמם עם עלית המעמד הבינוני . לסיום: מספר האוניות הישראליות כיום הוא 8 בלבד בעבר היו 100.
כרמל הכהך מודה למרצה: הרצאה פשוטה ומובנת ומאוד מעניינת.יורם זבה היה מאבות בניית המכולות בארץ.
סכמה שלומית קירשטיין