דר משה בקר - מצב משפחתי: נשוי + 3. שנת עליה לארץ: 1948 מבריה"מ.
שירות בצה"ל: שנתיים בקורס טיס, רב סרן במילואים, מפקד יחידת מו"ט למחקר ופיתוח בנושא בטיחות בדרכים (דרגת רב סרן)
לימודים אקדמאיים: תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בהנדסת אנוש בטכניון בחיפה, תואר שני נוסף בהנדסת תנועה באוניברסיטת מישיגן בארה"ב, דוקטורט באוניברסיטת מישיגן בארה"ב - בנושא תחבורה ובטיחות בדרכים
דובר שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית, ערבית
עבודות קודמות מרכזיות: מוכר כמומחה במדינת ישראל בנושאי תחבורה ובטיחות בדרכים, חתן פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים במדינת ישראל בשנת 1990 על תרומה למלחמה בתאונות בדרכים, חוקר ומרצה בטכניון במשך 20 שנה.
פעילות ציבורית: היה חבר בהנהלת "שינוי" ופעיל במפלגה מזה 31 שנה (משנת 1976), חבר בכל המזכירויות (מה שקרוי היום "הנהלה") למעט אחת לפני הנוכחית. לשעבר יו"ר ועדת ארגון של המזכירות, יו"ר ועדת המצע ויו"ר דת ומדינה, ממנסחי מצע "שינוי" בנושאי דת ומדינה.
חבר מועצת העיר "חיפה" מזה 17 שנה (קדנציה רביעית), אחד הפעילים המרכזיים במלחמה בכפייה הדתית בחיפה ובארץ בכלל, יו"ר ועדת התחבורה העירונית, מופקד על תיק התחבורה העירוני, יו"ר מטה הבטיחות בדרכים בחיפה. בפעילותו תרם להגברת איכות הסביבה ומניעת זיהום האוויר בחיפה, פתיחת בתי הקולנוע בערב שבת, עומד בראש הוועדה המשותפת לקידום השלום יחד עם חברי המועצה הערבים, מופיע הרבה בתקשורת כמומחה לנושאי תחבורה ומניעת תאונות דרכים וכן חבר בדירקטוריונים עירוניים - כ"יפה נוף", דירקטוריון שעוסק בפיתוח תשתיות תחבורה ובניה.
ההרצאה במועדון:
משה בקר, מומחה לתחבורה הרצה במועדון על סוגיות תחבורתיות בישראל. לפי מחקריו רמת הצפיפות של כלי הרכב הנעים בכביש ביחס לק"מ כביש הנו מהגבוהים ביותר בעולם. הנסיעה ברכבת היא בטוחה ביותר, באחד מהמקומות הראשונים בעולם. הבטיחות בנסיעה בתחבורה ציבורית גבוהה ביותר. בניית מסלולים מיוחדים לתחבורה צבורית, משפרים אומנם את מהירות הנסיעה לאוטובוסים, אולם מעלים את הסיכון להולכי רגל.
הי רב חובל מרמרי.
בפקודה, רב חובל, את ספינתך הובל
עליה פעיל שלום הולל, מתחזה ובעצם מחבל
הגד שתרופות אתה מביא, שכל חולה בעזה יהיה בריא
שאתה מביא לומים וסכינים, הנחוצים לשולחן הניתוחים
הכחש שאתה עושה פרובוקציה, וה-CNN לך עושה אָדְבוֹקָצִיָה
שספינתך מניפה דגל עוֹתְ'מָאנִי, ואתה שליח של אסלם קיצוני
"גיבוריך" חזרו למולדתם, בפיהם ארס אודות לכידתם
וישראל, שוב נפגע שמה ואתה שותף למזימה.
נתפלל שפצע חייל ישראלי יגליד, וספינתך תמהר להחליד,
ובטרם שנית לשוט תחליט, נדאג שלא תהיה לך תכלית.
ושלא תהיה הפלגה של ברכה, למשט של "משמרות המהפכה"
שעליהן ערב רב אספסוף, שספינתם לא תגיע לים סוף...
בצאתן מהמפרץ הפרסי, שימתין להן איזה שהו "צי"
ואנחנו נצא במחולות, כאשר אויבינו ירדו למצולות
כי אויבי ישראל מתחזים, לפעילי שלום מתחסדים
ולעיתונאים גם של השמאל, שמכרו נפשם לרייטינג של השאול.
aRotary Japan - District 2710 - Zone 3 - Rotary Club of Hiroshima
הרצאת אורחינו ד"ר משה בקר שלימד שנים ארוכות בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון ונחשב לאחד ממומחי התחבורה הבולטים בישראל מביאה אותי להזכיר ולזכור בברכה הבינלאומית את מי שהיה במועדונינו למומחה בתחום הרכב , לנ"ל אריה לושה לבנשטיין זכרונו לברכה לשנת הרוטרי 1957-1958.
לושה לבנשטיין הגיע לישראל בשנת 1934 ובאותה שנה יסד עם ליאו גלדברג וליפשיץ את "החברה הישראלית לאוטומובילים" ושמש כמנכ"ל החברה שנים רבות. לושה הקים בחיפה את מוסך פורד הראשון בחיפה ובניהולו קבלה החברה זיכיון כסוכנות רכבי " פורד" בישראל בשנת 1937 שאפשרה לו כאנקדוטה להפגש עם המלך עבדאללה סבו של המלך חוסין ולמכור לנסיך טאאל מכונית "לינקולן". בשנת 1960 נכנסה החברה בניהולו לשותפות קצרת שנים עם יצחק שובינסקי מבעלי חברת אוטוקרס יצרנית מכוניות סוסיתא, רום כרמל, וסברה, כאשר בין היתר החברה שיוקה חלק ממנועי פורד למכוניות בפס היצור בארץ.
לושה לבנשטיין שהתקבל למועדון בשנת 1951 נכנס למיתולוגיה של המועדון כדמות צבעונית, של איש חכם ודעתן שלא היסס להשמיע דעותיו בקול, וזכורה דעתו לצירוף חברים חדשים ובעיקר צעירים כאשר בניגוד לאלה מהחברים שחשבו שלצעירים אין עדין מעמד במקצוע כנדרש הביע לושה דעתו ואמר כי על פי קריטריון וגישה זאת לא היו מתקבלים למועדון רוטרי חיפה משה רבנו, מוצרט והרצל שכולם הגיעו לשיאם בגיל צעיר.
ומלושה לבנשטיין ועד לפעילות המועדון בתחום הפעילות בנושא הבטיחות בדרכים עברו שנים אך נוצקו במועדון פעילויות שנמשכות שנים כאשר אציין את פרויקט "המכונית המתהפכת" והחדרת המודעות של בטיחות בדרכים לתלמידים בשנת נשיאותו של נ"ל אדי חיי בשנת הרוטרי 2002-2003 ומסע אופנועים ססגוני ברחבי חיפה להגברת המודעות למלחמה בתאונות דרכים בשנת נשיאותו של נ"ל שאול ד'אנגלי בשנת הרוטרי 2005-2006 והצבת רכבים לאחר תאונות באיזור חיפה בכדי להגביר את מודעות לאסון העלול להתרחש מנהיגה לא זהירה וזאת בשנת נשיאותו של נ"ל אורי שנבל לשנת הרוטרי 2007-2008.
כך ממומחה לתחבורה דרך מכירת רכבים והגברת הזהירות והבטיחות בדרכים מצאתי לנכון להזכיר את מניעת זיהום האוויר ע"י שימוש ברכבים ההיברידיים שהומצאו ביפן ע"י חברת טויוטה שהוקמה בשנת 1933.
מכאן שלוחה ברכתי למועדון Rotary Club Hiroshima, Hiroshima מ District 2710 שקבל את הצ'ארטר ב 1932. המועדון נמנה על 66 מועדונים באיזור ובו 3415 חברים כאשר האיזור השיך לאיזור 3 ברוטרי הבינלאומי. המועדון ובו 127 חברים נפגש בכל יום שלישי בשעה 12.30 ב Rihga Royal Hotel. נשיא המועדון לשנת 2009-2010 Koji Yoshikiומזכיר המועדון Hiroshi Matsuda. אבקש להרים כוסית ברכה למועדון Rotary Club Hiroshima ולא לשכות את חברינו אריה לושה לבנשטיין ז"ל ולצרף לברכה את בנו וממשיך דרכו במועדון עמוס לבנשטיין ולהודות לחברינו נ"ל אדי חיי, נ"ל שאול ד'אנגלי ונ"ל אורי שנבל ולכל חברי המועדון שעשו ועושים למען הזהירות והבטיחות בדרכים.
נשיא המועדון, אלברט לינקולן דווח כי מועמדותו של שאול לנגידות נפסלה מסיבות בלתי ברורות ומנימוקים בלתי סבירים והגיוניים . המועדון יגיש ערעור על פסילת המועמדות. מצער ששקולים צרים של אחד ממועדוני רוטרי ישראל הם שגרמו לכל ההליך.
שירות בצה"ל: שנתיים בקורס טיס, רב סרן במילואים, מפקד יחידת מו"ט למחקר ופיתוח בנושא בטיחות בדרכים (דרגת רב סרן)
לימודים אקדמאיים: תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בהנדסת אנוש בטכניון בחיפה, תואר שני נוסף בהנדסת תנועה באוניברסיטת מישיגן בארה"ב, דוקטורט באוניברסיטת מישיגן בארה"ב - בנושא תחבורה ובטיחות בדרכים
דובר שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית, ערבית
עבודות קודמות מרכזיות: מוכר כמומחה במדינת ישראל בנושאי תחבורה ובטיחות בדרכים, חתן פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים במדינת ישראל בשנת 1990 על תרומה למלחמה בתאונות בדרכים, חוקר ומרצה בטכניון במשך 20 שנה.
פעילות ציבורית: היה חבר בהנהלת "שינוי" ופעיל במפלגה מזה 31 שנה (משנת 1976), חבר בכל המזכירויות (מה שקרוי היום "הנהלה") למעט אחת לפני הנוכחית. לשעבר יו"ר ועדת ארגון של המזכירות, יו"ר ועדת המצע ויו"ר דת ומדינה, ממנסחי מצע "שינוי" בנושאי דת ומדינה.
חבר מועצת העיר "חיפה" מזה 17 שנה (קדנציה רביעית), אחד הפעילים המרכזיים במלחמה בכפייה הדתית בחיפה ובארץ בכלל, יו"ר ועדת התחבורה העירונית, מופקד על תיק התחבורה העירוני, יו"ר מטה הבטיחות בדרכים בחיפה. בפעילותו תרם להגברת איכות הסביבה ומניעת זיהום האוויר בחיפה, פתיחת בתי הקולנוע בערב שבת, עומד בראש הוועדה המשותפת לקידום השלום יחד עם חברי המועצה הערבים, מופיע הרבה בתקשורת כמומחה לנושאי תחבורה ומניעת תאונות דרכים וכן חבר בדירקטוריונים עירוניים - כ"יפה נוף", דירקטוריון שעוסק בפיתוח תשתיות תחבורה ובניה.
ההרצאה במועדון:
משה בקר, מומחה לתחבורה הרצה במועדון על סוגיות תחבורתיות בישראל. לפי מחקריו רמת הצפיפות של כלי הרכב הנעים בכביש ביחס לק"מ כביש הנו מהגבוהים ביותר בעולם. הנסיעה ברכבת היא בטוחה ביותר, באחד מהמקומות הראשונים בעולם. הבטיחות בנסיעה בתחבורה ציבורית גבוהה ביותר. בניית מסלולים מיוחדים לתחבורה צבורית, משפרים אומנם את מהירות הנסיעה לאוטובוסים, אולם מעלים את הסיכון להולכי רגל.
הי רב חובל מרמרי.
בפקודה, רב חובל, את ספינתך הובל
עליה פעיל שלום הולל, מתחזה ובעצם מחבל
הגד שתרופות אתה מביא, שכל חולה בעזה יהיה בריא
שאתה מביא לומים וסכינים, הנחוצים לשולחן הניתוחים
הכחש שאתה עושה פרובוקציה, וה-CNN לך עושה אָדְבוֹקָצִיָה
שספינתך מניפה דגל עוֹתְ'מָאנִי, ואתה שליח של אסלם קיצוני
"גיבוריך" חזרו למולדתם, בפיהם ארס אודות לכידתם
וישראל, שוב נפגע שמה ואתה שותף למזימה.
נתפלל שפצע חייל ישראלי יגליד, וספינתך תמהר להחליד,
ובטרם שנית לשוט תחליט, נדאג שלא תהיה לך תכלית.
ושלא תהיה הפלגה של ברכה, למשט של "משמרות המהפכה"
שעליהן ערב רב אספסוף, שספינתם לא תגיע לים סוף...
בצאתן מהמפרץ הפרסי, שימתין להן איזה שהו "צי"
ואנחנו נצא במחולות, כאשר אויבינו ירדו למצולות
כי אויבי ישראל מתחזים, לפעילי שלום מתחסדים
ולעיתונאים גם של השמאל, שמכרו נפשם לרייטינג של השאול.
aRotary Japan - District 2710 - Zone 3 - Rotary Club of Hiroshima
הרצאת אורחינו ד"ר משה בקר שלימד שנים ארוכות בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון ונחשב לאחד ממומחי התחבורה הבולטים בישראל מביאה אותי להזכיר ולזכור בברכה הבינלאומית את מי שהיה במועדונינו למומחה בתחום הרכב , לנ"ל אריה לושה לבנשטיין זכרונו לברכה לשנת הרוטרי 1957-1958.
לושה לבנשטיין הגיע לישראל בשנת 1934 ובאותה שנה יסד עם ליאו גלדברג וליפשיץ את "החברה הישראלית לאוטומובילים" ושמש כמנכ"ל החברה שנים רבות. לושה הקים בחיפה את מוסך פורד הראשון בחיפה ובניהולו קבלה החברה זיכיון כסוכנות רכבי " פורד" בישראל בשנת 1937 שאפשרה לו כאנקדוטה להפגש עם המלך עבדאללה סבו של המלך חוסין ולמכור לנסיך טאאל מכונית "לינקולן". בשנת 1960 נכנסה החברה בניהולו לשותפות קצרת שנים עם יצחק שובינסקי מבעלי חברת אוטוקרס יצרנית מכוניות סוסיתא, רום כרמל, וסברה, כאשר בין היתר החברה שיוקה חלק ממנועי פורד למכוניות בפס היצור בארץ.
לושה לבנשטיין שהתקבל למועדון בשנת 1951 נכנס למיתולוגיה של המועדון כדמות צבעונית, של איש חכם ודעתן שלא היסס להשמיע דעותיו בקול, וזכורה דעתו לצירוף חברים חדשים ובעיקר צעירים כאשר בניגוד לאלה מהחברים שחשבו שלצעירים אין עדין מעמד במקצוע כנדרש הביע לושה דעתו ואמר כי על פי קריטריון וגישה זאת לא היו מתקבלים למועדון רוטרי חיפה משה רבנו, מוצרט והרצל שכולם הגיעו לשיאם בגיל צעיר.
ומלושה לבנשטיין ועד לפעילות המועדון בתחום הפעילות בנושא הבטיחות בדרכים עברו שנים אך נוצקו במועדון פעילויות שנמשכות שנים כאשר אציין את פרויקט "המכונית המתהפכת" והחדרת המודעות של בטיחות בדרכים לתלמידים בשנת נשיאותו של נ"ל אדי חיי בשנת הרוטרי 2002-2003 ומסע אופנועים ססגוני ברחבי חיפה להגברת המודעות למלחמה בתאונות דרכים בשנת נשיאותו של נ"ל שאול ד'אנגלי בשנת הרוטרי 2005-2006 והצבת רכבים לאחר תאונות באיזור חיפה בכדי להגביר את מודעות לאסון העלול להתרחש מנהיגה לא זהירה וזאת בשנת נשיאותו של נ"ל אורי שנבל לשנת הרוטרי 2007-2008.
כך ממומחה לתחבורה דרך מכירת רכבים והגברת הזהירות והבטיחות בדרכים מצאתי לנכון להזכיר את מניעת זיהום האוויר ע"י שימוש ברכבים ההיברידיים שהומצאו ביפן ע"י חברת טויוטה שהוקמה בשנת 1933.
מכאן שלוחה ברכתי למועדון Rotary Club Hiroshima, Hiroshima מ District 2710 שקבל את הצ'ארטר ב 1932. המועדון נמנה על 66 מועדונים באיזור ובו 3415 חברים כאשר האיזור השיך לאיזור 3 ברוטרי הבינלאומי. המועדון ובו 127 חברים נפגש בכל יום שלישי בשעה 12.30 ב Rihga Royal Hotel. נשיא המועדון לשנת 2009-2010 Koji Yoshikiומזכיר המועדון Hiroshi Matsuda. אבקש להרים כוסית ברכה למועדון Rotary Club Hiroshima ולא לשכות את חברינו אריה לושה לבנשטיין ז"ל ולצרף לברכה את בנו וממשיך דרכו במועדון עמוס לבנשטיין ולהודות לחברינו נ"ל אדי חיי, נ"ל שאול ד'אנגלי ונ"ל אורי שנבל ולכל חברי המועדון שעשו ועושים למען הזהירות והבטיחות בדרכים.
נשיא המועדון, אלברט לינקולן דווח כי מועמדותו של שאול לנגידות נפסלה מסיבות בלתי ברורות ומנימוקים בלתי סבירים והגיוניים . המועדון יגיש ערעור על פסילת המועמדות. מצער ששקולים צרים של אחד ממועדוני רוטרי ישראל הם שגרמו לכל ההליך.